dålig dag - bra dag

Igår hade jag en riktigt dålig dag allt var bara sämst och jag ville bara dra täcket över huvudet. Sen kom sötis hem och han var gullig och gick och köpte glass.
Vi käkade tomatsoppa och scones och så blev det glass till efterrätt.
Jag tänkte på en sak när jag gjorde soppan, det blev helt ok men absolut inte som tomatsoppan jag åt när jag spenderade några underbara veckor i Österike, varför kan inte min tomatsoppa bli sådär god?

Testade en ny glassort gb´s ischoklad, jag gillar itne alls ischoklad som man ska göra till jul, när jag var liten så gjorde jag och min farmor det varje år bara för att det var tradition men jag tror varken att hon eller jag åt speciellt många bitar. Men åter till saken den här glassen var faktiskt riktigt god för den smakade choklad och den smakade vanilj men den smakade absolut inte ischoklad så den får tummen upp av mig.

Idag är allt mycket bättre även fast krönikan som jag just nu sitter och skriver blir jätte dålig så är jag glad ändå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0