En shopaholic i New York



Titel: En shopaholic i New York
Oiginaltitel: Shopaholic Abroad
Författare: Sophie Kinsella

Handling: Rebecca har betalat av alla sin skulder, hon har fått ett nytt jobb och livet är perfekt. Sen så måste hon ju bara köpa ny kläder till sitt jobb, hon behöver dem ju faktiskt, det är en investering för framtiden.
Sen kommer nyheten som gör allting ännu bättre, hon ska flytta till New York. Hon reser dit och New York är helt perfekt! hon bor på lyxhotel, hon träffar massvis med tv-bolag som vill jobba med henne och det bästa av allt, New York är fullt av affärer och alla vet ju att det är billigt i USA och dollar är ju knappt riktiga pengar, det är som att handla med monopolpengar.
Hennes liv är perfekt, det finns inget som skulle kunna vara bättre men så händer det. Allt slås i spillror och ska hon än engång kunna klara sig ur knipan.

Tankar kring boken: Precis som när jag läste första boken så tycker jag inte att det är riktigt bra, jag skäms för hennes skull och känner mig som att det är jag som har gjort allt hon gör. Trots det så kan jag inte lägga ifrån mig boken och jag tänker läsa de andra böckerna i serien. Jag tror att det beror på att jag alltid vill veta hur historien slutar, oavsett om boken, filmen eller vad det nu kan vara är riktigt bra eller riktigt dålig så vill jag veta hur det slutar. Och det är ju verkligen ett genidrag av Kinsella eftersom båda böckerna har ett sådant slut att man undrar hur det ska gå.
Jag tycker att En shopaholic i New York är bättre än föregångaren En shopaholics bekännelser så jag hoppas att den tredje boken i serien höjer sig ytterligare en nivå.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0