En shopaholics bekännelser


Titel: En shopaholics bekännelser
Originaltitel: The secret dreamworld of a shopaholic
Författare: Sophie Kinsella

Handling:
Rebecca Bloomwood jobbar som ekonomireporter men hon spenderar hellre presskonferenserna med att fantisera om ny skor än att lyssna på vad som sägs. Det spelar faktiskt inte så stor vad hon gör, hon fantiserar hellre om att shoppa. Det finns bara ett problem och de är de där räkningarna som envisas med att komma på posten men det är bara att lägga dem i byrålådan så kommer de att försvinna....eller?

Tankar king boken: En shoppaholics bekännelser ha ju blivit otroligt känd och även blivit film, människor världen över har läst den här boken. Även jag ha läst den tidigare och varje gång jag läser den så känns det som att jag har läst den förut som att all chiclit jag har läst tidigare har mynnat ut till den här boken.
Sen känner jag mig precis som när jag kollade på Sune när jag var liten, då tyckte jag att det var pinsamt, jag skämdes fast det var de på tv:n som gjorde bort sig och jag inte hade någonting med det att göra. Precis som jag skämdes då så skäms jag nu som att det vore jag som gömde räkningar och hade skulder på tusentalskronor. Jag är väl medveten om att det inte är så, att jag aldrig handlat nått på kredit, lånat pengar av någon och att jag har kläder som är flera år gamla som jag fortfarande använder.

Trots att det känns som att jag har läst den förut och att jag skäms när jag läser den så sitter jag ändå här med näsan i nästa del i serien, En shopaholic i New York, och jag vet att jag med största sannolikhet kommer att låna resten av böckerna i serien nästa gång jag är på biblioteket.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0