Får man verkligen göra tv-program av allt?

Skrev ett inlägg tidigare om ett Australiensiskt tv-program där ungdomar skulle sälja sin oskuld. Det fick mig att tänka på en hemskt dålig film jag såg för några år sedan. Det handlade om en tv kanal som var beredda att göra något extremt för att locka tittare och de fick en idé till ett nytt tv-program.
Programet gick ut på att ett antal deltagare skulle spela ryskroulette i direktsänd tv och de som klarade sig kvar till sist skulle vinna en stor summa pengar.
Då tyckte jag bara att det var en film om någonting hemskt och otänkbart och undrade vem som hade fått idéen till en sån film. Idag tänker jag, kommer den filmen att en dag bli verklighet? kommer folk att skriva brev och köa i timtal för att få chansen att eventuellt ta sitt liv i direktsänd tv?
Har verkligen jakten på höga tittarsiffror gått så långt att riktiga människor måste sälja sin oskuld och ta sitt liv medan vi sitter framför tvrutan och ser på?
Kan inte folk bara läsa en bok istället?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0