Fredagskväll på Tivoli

Efter att ha peppat hela eftermiddagen med Alphabeat på högstavolym så åkte jag in till stan. Där så köpte jag och min kille med oss mat och slog oss ned vid vattnet för att avnjuta en tidig middag.

Tog tyvärr inga kort på det så det får bli en bild på en annanas istället.

Efter att jag hade käkat upp min hawaisallad i solskenet så begav vi oss till stationen för att ta tåget till köpenhamn. Väl framme så var det raka vägen till tivoli där några redan stod framför scen och väntade på alphabeat.

Jag passade på att ta en dålig bild på scenen.


Sen spenderade vi några timmar med att springa runt på tivoli och prova kaninöron, prinsesskronor, hattar och glasögon. Titta på fina, roliga och gulliga saker, förundras över vem som kom på att ja vi säljer en glass som inte bara är glass utan innehåller: kulglass, mjukglass, chokladboll av typ mumsmums, grädde och slutligen sylt. Vem lyckas äta en sån, eller en kombination av mjukglass och såndär isslush?
Sen kom det ett moln innehållande förskräckliga mängder vatten vilket ledde till ett ösregn som sedan blev en hagelskur och sen ett ösregn igen. Då sökte vi skydd i en liten affär som gjorde 3D foton i glas, dom var verkligen fina.
Sedan så inhandlade vi regnponchos som var ganska stora om man säger så, det gjorde att vi kände oss som att vi var utklädda till stora chipspåsar. Efter det så slutade det regna och vi gick ytterligare 7 varv på tivoli och sen vid nio tiden så ställde vi oss framför scenen och väntade och tillslut så blev klockan 10 och in på scen kom Alphabeat!


De inledde med Fantastic six



Sen spelade de b la

10 000 nights
Boyfriend
Go Go
Chess
What is happening
Hole in my heart
Touch Me Touching You
The spell
DJ
Heatwave







Innan de efter att ha blivit inropade avslutade med Fascination.

Sen blev det att köa backstage för att kanske få en autograf, då inser jag att jag som vanligtvis har minst en blyerts och en bläckpenna i väskan dagen till ära inte har någon penna överhuvudtaget och inte heller något att skriva på. I panik så sprang jag iväg till närmaste souverniraffär och inhandlade en penna och ett vykort.
Sen så fick jag känna mig som en liten 14 årig tjej när jag förväntansfull och lite nervös stod och väntade på att de skulle komma ut. Så dök Stine och Anders upp och jag fick mina efterlängtade autografer.


Anders skriver autografer


närbild


Stine och Anders


Vad kan vara så speciellt med det här vykortet?


Jo på baksidan finner man Anders och Stines autografer.



Sen blev det tåget hem för att sova! Världens bästa fredag!!!!!!!!!!!!!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0