Jakten på Julia

Har inte sett så många avsnitt av SVT jakten på Julia och min favorit Parwin åkte ju ut ganska tidigt. Jag har i alla fall tyckt att Ellen ska åka ut ganska länge nu eftersom de andra tjejerna är bättre men vecka efter vecka sitter hon säkert och någon annan tvingas lämna.

Idag kan man läsa det här i expressen

Nu försöker SVT mobba bort Ellen

Ellen säger själv att hon baske mig ska visa dommarna att hon kan det här och gå och vinna tävlingen men även fast jag tycker att hon redan borde ha åkt ut så kan jag bara tänka på en enda sak när jag läser det här.

Stackars Ellen, hon tävlar mot tjejer men mångårig träning och ett antal utbildningar i ryggen, hon står utan allt det. Skulle hon vinna kommer hon tvingas att öva mycket hårdare än alla andra under en lång tid för att sedan stå på scen varje kväll och bedömas av för henne helt okända människor. För henne kommer det att bli mycket mer personligt än för någon annan.

Hon har blivit Ellen men en stor del av svenska folket, hon skulle utan problem kunna få en mindre roll i en musikal eller komma in på en bra utbildning för att den dagen hon har huvudrollen i en stor musikal kunna stå där utan ångest eller nervositet och bara kunna njuta av stunden, något som jag inte tror att hon kommer kunna göra om hon skulle bli Julia nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0