Söndag

Just nu
Lyssnar på film och musikal låtar och eftersom jag är ensam hemma så passar jag på och sjunger med så högt jag kan.

Alldeles strax
Ska jag hoppa iväg och baka bröd.


Här kommer det några av mina favorit musikallåtar




Memory från Cats. Elaine Paige är helt underbar på scen och jag får gåshud över hela kroppen varje gång jag hör den här låten.




Det bästa jag vet från Sound of music. Den första musikal jag såg, jag var 5 år och det var helt underbart.




Du måste finnas med Helen Sjöholm. Kristina från duvemåla var den andra musikalen jag såg och om jag hade tyckt att Sound of music var underbar så var det här ännu bättre. Jag minns inte hur gammal jag var men jag minns att jag tyckte att det var det finaste jag någonsin hade sett och än idag så vet jag inget som överträffar Kristina från duvemåla. Hur någon kan höra Helen Sjöholm framföra den här utan att börja gråta är för mig en stor gåta.



Grease lightning från just Grease. Grease är den musikal som jag ha sett överlägset flest gånger, jag har sett filmen så många gånger att jag är överasskad över att det gamla vhs bandet fortfarande fungerar. Grease lightning är kanske inte min favoritlåt från grease men jag är faktiskt inte säker på vilken som är det. Grease är inte bara den musikal som jag sett flest gånger utan också den som jag medverkat i flest gånger och alla gångerna så har jag varit med och framfört grease lightning, det är en låt som jag inte bara kan utantill utan också kan ett flertal koreografier till.

Här kommer några fler gamla favoriter från Grease.






<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/voi2Tm3sZc4&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/voi2Tm3sZc4&hl=sv_SE&fs=1&color1=0x3a3a3a&color2=0x999999" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>


Yes från Dirty dancing. Jag gillar den här låten för att den bär på så mycket minnen, den är underbar att dansa till och för mig makerar den också slutet på en tid som jag alttid kommer att minnas och en vänskap som aldrig kommer att ta slut.

Seasons of love fån RENT. Riktigt fin låt.


Gillar den här låten trots att jag hade en liten skräckupplevelse till den. Normalt så älskar jag att stå på scen, jag är säker på mig själv och tänker inte på vad jag ska göra utan bara på att förmedla en känsla. När jag skulle uppträda med den här var det inte fallet, jag hade lärt mig kanske 10 olika koreogafier på en vecka och befann mig nu på en scen inför massvis med folk i ett kallt och regningt tyskland. Jag har nog aldrig varit så missnöjd med mitt eget framträdande som jag var efter den kvällen, men det här numret gick faktiskt rikitgt bra. 


Nej nu får det räcka med musik, dags att baka bröd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0