A tuesday in november



Varje gång jag hör den här låten så befinner jag mig helt plötsligt i bar i Sydney.


Det är min sista kväll där, dagen efter ska jag flyga till Hong Kong, jag går ut för att ta en fika med några vänner men vi hamnar på en pub istället. Efter ett tag så bestämmer vi oss för att gå därifrån men på vägen ut så springer en av mina vänner på en kompis. Istället för att gå hem så följer vi med honom och hans vänner till en bar. Du är en av hans vänner, du pratar sådär härlig brittisk engelska, du ger mig komplimanger på svenska, du lägger armen om mig, du säger att jag är så otroligt söt när jag försöker att inte le, du får mig att sjunga lilla snigel, istället för att gå hem tidigt är jag vaken till klockan fem på morgonen. Jag vet att du kanske inte var ärlig, att du bara ville ha någon den kvällen, att vi aldrig kommer ses igen. Trots det kan jag inte låta bli att le när jag tänker tillbaka på den kvällen.
Jag minns inte ditt namn men när jag hör den här låten så står jag där bredvid dig i den där trånga baren den där sena kvällen i november.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0