A foggy monday

Vaknade klockan sju imorse av nattens andra mardröm.

I den första befann jag mig i en taxi i Indien på någon typ av motorväg och taxichauffören körde om på både innern och yttern (något som också hänt i verkligheten) och helt plötsligt så börjar det brinna i bilen, jag och min kompis blir helt förskräckta men taxichauffören viftar vara bort röken lite och fortsätter köra, för att bilen brinner det är ju ingen fara.

Den andra bestod bara av en sak, ormar, det absolut värsta jag vet. Jag klarar verkligen inte av dem, inte i verkigheten, inte på bild och jag uppskattar om folk undviker att tala om dem.

Nej jag upplever absolut inte någon typ av feber yrningar när jag sover, absolut inte.

När jag ändå var vaken så passade jag på att gå upp och plugga, väldigt intressant bok och ämne men efter några timmar tog huvudvärken, febern och snuvan överhanden och jag somnade. Vaknade efter någon timme och tänkte, jag hinner fortfarande till föreläsningen, sen ställde jag mig upp och tänkte, jag borde nog inte gå på föreläsningen.
Även om jag vet att det var det rätta valet att inte gå dit för jag hade inte kunnat bidra med något och jag hade kanske smittat någon annan så har jag ändå lite dåligt samvete.
Vi skulle ha börjat jobba på vårt grupparbete idag och jag har inte telefonnumret till någon i min grupp så jag kunde inte få tag på dem och säga att jag inte skulle komma. Det känns lite som att jag svikit min grupp men jag får helt enkelt ta på mig mer nästa gång vi jobbar med vårat grupparbete.

Resten av dagen har spenderats i sängen, läst bloggar, kollat på serier och spenderat alldeles för mycket tid på facebook, och så lite plugg såklart.

Nu sitter jag och lyssnar på Tegan and Sara och skriver det här, tänkte att jag skulle blogga lite mer under kvällen. Ska gå och göra fruktsallad också, man kan ju alltid hoppas att en redig dos c-vitamin är precis vad som behövs för att bli av med den här förkylningen.
Jisses vad jag tjatar om den här förkylningen men jag lovar att så fort jag blir av med den ska jag sluta tjata om den.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0