I have a freaking cold

Släpade migg upp tidigt imorse för att läsa på inför dagens föreläsning, inser ganska så snabbt att det i princip inte var någonting att läsa inför idag, strålande. Allt jag vill är att krypa tillbaka ned i sängen och sova till huvudvärken, hostan och snuvan försvinner men nej det ska jag inte!
Har en föreläsning idag som jag tror kommer vara väldigt intressant och så måste vi planera inför ett grupparbete så jag ska snart släpa mig iväg till skolan.

Det somjag tycker är så himla skönt nu jämfört med när jag studerade tidigare är att trots att jag faktiskt pluggar lite mer än heltid nu 125% jämfört med 100% tidigare så känns det som att jag har mer tid. Det är inte lika många föreläsningar vilket betyder mera självstudier och mera disiplin men det betyder också att jag faktiskt har mera tid att plugga och kan gå ut på en promenad eller läsa en bok utan att få dåligt samvete för att jag inte sitter med näsan i läroboken. Förut hade jag föreläsningar och övningar från 8 till 3 eller 5 varje dag, sen var det en buss, ett tåg och en liten promenad innan man var hemma så det tog kanske en timme att ta sig hem och då skulle man direkt förebereda sig för morgondagen, och repetera vad man lärt sig idag så man låg konstant efter, man var hela tiden stressad,kände sig korkad och var hela tiden lite orolig för skolan. Sen när man hade gått upp klockan 6 på morgonen, kommit hem klockan 6 på kvällen pluggat tills ögonen gick i kors och man var så trött att man hade kunnat somna varsomhelst då var det dags att laga mat, fixa matlåda, diska, tvätta och allt annat som man faktiskt måste göra.
Fast man ska väl inte ropa hej förens man är över bäcken.

Dagens mål: ta sig igenom föreläsningen,planera grupparbete, ta sig hem, lägga sig i ett varmt bad och hoppas att förkylningen försvinner.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0