Kiwi! (fruit)

Sitter här hemma i soffan och har precis ätit frukost, min plan den här dagen var att gå upp tidigt, åka till biblan och plugga hela dagen för att ikväll städa lite här hemma, min förkylnings plan var att jag skulle ligga i sängen halva dagen, förkylningen vann jag förlorade.

Till frukost blev det i alla fall fil med müsli och kiwifrukt. Mina kompisar brukar alltid mobba mig för att jag säger att jag skall äta en kiwi (därav rubriken), nej jag är inte kannibal jag menar självklart en kiwifrukt och nu har jag äntligen lärt mig säga det också.

Jag blev starkt beroende av kiwifrukter under min tid på NZ, de är stora som tennisbollar och så sjukt goda att det inte går att förklara, jag tror att jag åt min egen vikt i kiwifrukter när jag var där.
Även om jag alltid förnkippat kiwifrukter med NZ så är det på ett helt annat sätt nu,varje gång jag äter en så befinner jag mig i världens vackraste land och hittar på galna upptåg med de härligaste människor jag någonsin mött.

Tänk vad en lite grön luddig frukt kan göra med en.


Bild: Jag





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0