Sunday

Efter att ha spenderat i princip hela helgen nerbäddad för att bli av med den här nedrans förkylningen så var allt jag kunde tänka, jag måste ut, se solen och andas frisk luft.

Sagt och gjort jag gick på en liten promenix, fick dock inte se någon sol. Tänkte att jag skulle passa på att uträtta lite ärenden så sagt och gjort började bocka av min mentala lista på saker jag borde göra.

  1. Byta kod på mitt bankkort, bankomaten är trasig så det går inte.
  2. Köpa pärmar, går in på bokhandeln, hittar inga jag gillar, blir småsnål och tänker att jag ju faktiskt klarar mig ett tag till utan de där pärmarna.
  3. Köpa en ny väska, inser att det är sjukt mycket dyrare att köpa en väska här hemma än vad jag är van vid, plastkassar är ju ganska fina de också.

Sedan kan jag inte låta bli att gå in på H&M och rycka lite i klänningen som jag så gärna vill ha, låter även idag bli att köpa den, tänker att jag inte har råd och att jag nog skulle vara jätte ful i den.

Går förbi mataffären och tänker att man faktiskt får köpa choklad när man är sjuk. Går in i affären, kommer på att det faktiskt är några saker jag behöver, blir jättesugen på pannkakor och kommer därför ut från ICA med ägg, mjölk, bananer och hallonsylt men inget godis.

Upptäcker sedan att jag precis har gått förbi en liten söt godis affär, går in och inser att jag inte har köpt lösgodis sedan innan jag lämnade Sverige, förvandlas till ett barn i en godisaffär och blir helt snurrig av alla sorter det finns att välja mellan.

Lyckas köpa mitt godis, betala och går hem. Väl hemma är jag inte sugen på pannkakor längre, lagar pasta med tomatsås, spenat och fetaost, kollapsar i soffan.
Drabbas av akut städryck och börjar städa och plocka undan. Energin tar slut och jag kollapsar i soffan igen. Nu blir det lite tv-tittande och sen sova.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0