It all started in NY

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om min jordenruntresa.

Allt började för åratals sedan, jag har så länge jag kan minnas drömt om att få upptäcka världen. Jag har pratat om det, tänkt på det, sparat till det och hoppats att det en dag skulle hända.


Plötsligt så hände det, efter en vår där absolut ingenting hade gått som jag hade velat så flöt alla bitar på plats. Jag hade pengarna, en kompis som ville resa med mig och framför allt tiden, den absolut viktigaste faktorn i ett sådant här sammanhang.


Vi började planera, vart skulle vi åka, hur mycket tid skulle vi planera på samma ställe, vad behövde vi?
Biljetter bokades, vaccinationssprutor stacks i armen, ryggsäckar inhandlades och allt annat som behövdes göras togs i tu med, och så var dagen äntligen här, dagen då man fick berätta för alla att äventyret stod för dörren.
Mina föräldrar tog det ganska bra måste jag säga.

Bara några veckor senare var det dags, äventyret kunde ta sin början.

Det var den dagen då jag vaknade i lilla Sverige och somnade i New York.

 

Vi lämnade Sverige bakom oss, mellanlandade i London och befann oss sedan helt plötsligt i New york

 

Där vandrade vi stadens gator, spanade på fashionweek, njöt av solen i central park och gick vilse bland skyskrapor.

 

Roade oss på Coney Island.

 

Mindes 11 september.

 

Såg frihetsgudinnan och letade efter våra förfäder på Ellis island.

 

Skrev ned våra nyårsönskningar på små lappar som sedan släpptes ned över times square på nyårsafton.

 

Blickade ned på stadens myller från Empire state building.

 

Gick på musikal på broadway, köpte I love NY tröjor, befann oss på times square mitt i natten och hade ännu inte utvecklat ett starbucks beroende.

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0