Why prince charming has a beard

Kände mig inte jätte pepp på kvällens föreläsning, 3,5 timme av något jag inte förstår och jag trodde knappt att jag hade lyckats göra någon av instuderingsfrågorna, och sen så toppar vi det med huvudvärk och snuva. Nej jag hade ingen lust att gå på föreläsningen.

Kvart i tio var jag hemma igen efter en riktigt rolig föreläsning där jag kände igen en hel del av det läraren pratade om, tydligen hade lyckats svara rätt på nästan alla frågor och fick jobba med två riktigt roliga personer när vi skulle gå igenom frågorna, en riktigt bra föreläsning helt enkelt.

Några av de roligaste sakerna som hände på föreläsningen:

  • Föreläsaren börjar lektionen med att vi får gissa anledningen till knäppa lagar, de som gissar rätt får choklad.
  • Mitt under genomgång så börjar larmet tjuta, lärarens kommentar: det slutar snart det är ingen fara. Sedan så berättar han historian om hur han blev inlåst i föreläsningssalen engång när alla elever hade gått hem och han inte hade någon mobil, han fick klättra ned för en brandtrappa och sedan krypa igenom ett staket för att ta sig ut. Därför undervisar han alltid med öppen dörr.
  • Helt plötsligt så börjar den eldrivna OH-tavlan sakta åka upp, alla börjar skratta, föreläsaren ser sig förrvirrat om och undrar vilken knapp han råkat trycka på, kommer inte fram till något och börjar sedan flytta upp OH-bilden i takt med att tavlan åker upp så vi fortfarande ska se något. Alla gapskrattar.
  • Vi sitter i smågrupper och jobbar med instuderingsfrågorna, läraren går runt för att fråga hur det går och hur det känns. Han kommer fram till oss och säger: - Har ni tänkt på att i alla reklamfilmer för dejtingsajter så är alltid tjejens drömkille skäggig, vad kommer det sig?


Det är nog en av de roligaste föreläsare jag någonsin haft, hoppas bara att jag fattar kursen och klarar tentan också.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0