You learn something new everyday

Jag använder väldigt ofta uttrycket man lär sig någonting nytt varje dag och den här veckan har verkligen varit lärorik.

Jag fick genom ett högst vetenskapligt test veta att jag ser mig själv som en delfin, andra ser mig som en hund men egentligen så är jag en koala. Alltså en väldigt trött och kramgo liten sak men fantastiskt bra andedräkt, skulle ju själv vilja säga att allt stämmer förutom att jag inte är speciellt liten och att jag precis käkat vitlök men annars så stämmer det på pricken.

Under ett samtal med en av mina kursare säger hon helt plötsligt
- Anna läser du mycket?
- Jo ganska mycket, när jag har tid.
- Jag förstod det, det hörs på hur du pratar.

?

Ööö va är allt jag har att säga, hur kan det höras på sätter jag pratar, kan någon förklara? Själv tolkar jag det som att jag har ett stort ordförråd och väldigt bra fantasi.



Lite senare under samma samtal säger samma tjej (observera också att detta är andra gången jag träffar henne så vi känner inte varandra speciellt bra)
Du kommer inte ha lätt att hitta en kille som når upp till din nivå, någon som är lika smart och driven som du, speciellt inte nu när du är så ung, de kommer direkt hemifrån och är vana vid att mamma tar hand om dem.

Nog för att jag tycker att det var väldigt fint sagt och verkligen stärkte mitt självförtroende eftersom jag inte riktigt ser mig själv som så intelligent och så framåt, men jag undrar hur kan hon veta om jag är singel eller inte? Har faktiskt fått några kommentarer på sista tiden som indikerar att jag är singel och detta av folk som inte kan ha någon aning om min civilstatus, jag menar jag skulle ju faktiskt kunna vara gift för allt de vet.
Så har jag en lapp på ryggen där det står SINGEL! eller en tatuering i pannan som är osynlig för mig?

 

 

 

Tydligen så ser jag mig själv som en sådanhär sötnos.

 

Men egentligen så är jag en koala.

 

Bilder tagna av mig.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0