Fringe

Nu är det klippt!

Var och klippte mig ganska så nyligen. Efter att ha haft en hel drös frisyrer genom åren så bestämde jag mig för några år sedan för att spara ut det. Jag har turen att ha tjockt hår som växer ganska så snabbt (vilket antagligen är anledningen till att jag har haft så många frisyrer genom åren eftersom jag alltid har kunnat tänka att om det skulle bli fult så växer det ju ut igen) detta gjorde att jag snart hade ett riktigt långt hår och blev beskylld för att använda löshår. Fick även väldigt svårt att övertala folk om att jag haft kort hår och inte haft samma frisyr hela mitt liv.
När jag bestämde mig för att sticka ut och resa så lät jag luggen växa ut helt och längderna fick bli längre bara för att det skulle vara enklare att sätta upp det.
Så när det väl hemma i Sverige blev dags att klippa sig så slog jag till på en tung lugg, något som jag haft förut och verkligen gillar men som kräver lite mer jobb eftersom jag har lite smått självlockigt hår, resten av håret blev även det rejält kortare.
Jag tänkte inte så mycket på mitt klipp utan kände mig bara riktigt nöjd med det.
Så åkte jag till Amsterdam och träffade folk som bara sett mig i mitt riktigt långa hår vilket ledde till en hel del kommentarer om mitt hår.
Dock så blev jag lite förvirrade av en konversation som innehöll meningar så som:
- Oj vad kort!
- Om du inte är nöjd så får du ju gå till baka och klaga.
- Har de klippt snett så måste de ju fixa det åt dig.

Detta ledde till att jag var tvungen att fråga tjejen jag delade rum med ett antal gånger om hon tyckte min lugg var sned. Hon hävdade att den inte var det och jag kan inte heller se att den skulle vara sned så nu bestämmer jag att den är rak!

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0